fredag, februari 20, 2009

Äntligen

Äntligen har sotaren varit här, kallt som satan inne, men tyvärr har jag inte lärt mej hur man eldar ÄN, efter 1,5 år, det är nästan så det är skandal! Får snällt vänta tills Christer kommer hem på lunchen så han kan tända upp.
Sitter här och planerar veckans handling, blir idag ist för igår. Linn ska ändå på filmkväll på cirkusen till 18 så vi kör handlingen efter vi lämnat henne. Tänkte "lyxa" till det och äta middag på Max, lyxigt som attan ska de va!
När jag tänker på mej vad gäller mathandling så blir jag nästan mörkrädd, man är som en pensionär, sitter på måndagsförmiddagarna och väntar på posten som kommer vid 13 och sen planerar vad jag ska handla efter vilka erbjudande som är för veckan. Tycker att om jag ändå är i stan kan jag åka på flera ställen, handlar ju merparten på Willys för det är mest prisvärt, men om man ändå åker förbi fler ställen så kan jag gå in på en affär bara för att köpa en viss vara som det är extrapris på. Hur sjuk är inte det då? Eller sjukt och sjukt, kalla de snålt kanske, men f***n vad vi har tjänat in tusenlappar under ett år för jag gör så!
Har aldrig under mitt vuxna liv förut direkt gillat att laga mat och definitivt inte att baka men senaste halvåret börjat gilla det mer och mer. Bakar och lagar mat som aldrig förr, kul är det oxå.
Letar roliga recept på internet som en tok...
Bakar för det mesta allt matbröd nu, dock brukar jag köpa rostbröd, det är för billigt och tråkigt för att baka. Gillar mer kompilcerade och roliga saker att baka.

Inga kommentarer: