torsdag, april 09, 2009

Less eller inte?

Var som sagt på begravning igår av makens faster, det var en fin begravning, om nu begravningar egentligen KAN vara fina? Den var på förmiddagen så jag bad om ny tid för min järninjektion, det råkade bli en kvart sen. Ingen fara på taket tyckte "syrrorna" på medicinavdelningen, dit jag får gå. Nåväl, är ju svårstucken och VÄLDIGT stickrädd, men det brukar funka på första eller iaf andra sticket, dock inte igår. Sköterskan stack och stack men det blev fel hela tiden. Till slut kom en annan sköterska som inte brukar ha problem att sticka mej dit, inte ens hon kunde då! Less är bara förnamnet, dessutom fick jag nån slags liknande "sockerkänning", blev yr, kallsvettig och var tvungen att ligga ner för att inte ramla ihop. Till slut fick dom ringa efter narkosen som har vana av att sticka exakt hela tiden, men till och med hon stötte på problem. Hon tittade en neonatalnål, som man använder på mycket små barn att sticka med. Ok sa jag, prova på men helst inte på handen eftersom jag har min stickrädsla och är dessutom väldigt smärtkänsla ville jag helst inte de, men, men...Hon testade och det funkade hyfsat, jag stek som en stucken gris och grät mycket, så ont gjorde de!Eftersom det var en liten nål fick droppet köras på sakta och dom sa åt mej att hålla lite koll och känna efter, eftersom de gick för dagen och skulle säja till sköterskan på avd. om det var nåt. Det gick "hyfsat" i början, kändes mycket mera än vanligt. Fick lite kaffe och mackor eftersom det dragit ut på tiden iaf! *behövdes*Lyckan var dock inte lång, efter bara en timme började det svida som tusen nålar och handen började svullna opp, det var bara att dra ut alltihop och avsluta. Så nu hade jag bara fått i mej hälften att dosen, fortsättning följer..
schemalagt

Inga kommentarer: