torsdag, maj 21, 2009

Middag och annat!


Idag har jag haft Patrick, Malin och Måns + Malins kusin Jonna på middag och lite födelsedagsfika. Kunde typ inte ha nån hemma igår eftersom Linn hade genrep med cirkusen. Så då tyckte jag att de kunde få lite middag här, inget direkt avancerat, bjöd på hamburgare med tillbehör. Barnen älskar ju sånt, även vuxna. Har donat på lite här hemma idag, Linn var i väg på kalas i Ångsta. Känns som man laddar inte för helgen, cirkushelg. Ja, nu är det väl inte så jobbigt, fredagen hjälper vi tyvärr inte till nånting eftersom vi ha Kristiflygarfest här i byn. Den KAN man INTE missa, har ju 4 fester på föreninghuset här i byn och dom är alltid välbesökta, även folk från stan åker hit. Så på fredag skjutsar vi Linn till momma och moffa på eftermiddagen sen hem och fixa sej inför festen. Lördag ska vi kolla på föreställningen och söndag ska jag och Christer jobba på cirkusen. Man måste ju ställa opp lite och jobba ideellt för det ska gå runt och barnen ska få ha nån föreställning.

Idag har jag donat lite hemma, sen kom ju bror och Malin. Fick alltså precis det jag ville ha, Malin kan läsa mej som en öppen bok. Pratade med henne häromveckan att jag tyckte hennes klädnypsburk var hur snygg som helst. Hon hade en svart och jag sa till henne att jag skulle skaffat en sån fast vit, vad tror ni jag fick? Jo, en vit hon hade köpt en till mej redan innan jag sa de. Sen fick jag det bästa av allt, en Bruka Brödburk, en sån man bara suktar över i alla inredningsbloggar.

Inga kommentarer: