måndag, maj 11, 2009

Tobias 18 år




Grattis till min STORA lilla son som fyller 18 år idag!
Han har tagit ledigt från skolan idag för att fixa en massa ärenden i stan. Vi började med att fira han före 6 med tårta och gofrukost, sjöng och hade oss. Tyvärr inte direkt på sängen då för han hade vaknat vid 5 och inte kunnat somna om, känns ju igen när man fyllt år.
Kan knappt fatta att det gått 18 år sen han föddes med buller och bång, hastigt och lustigt. Så liten, liten, 1485 gr och 40 cm. En liten plutt helt enkelt. Han föddes i vecka 28 eftersom jag fick havandeskapsförgiftning. Så blott 17 år ( 9 dagar innan jag skulle fylla 18 år) blev jag mamma till detta under som nu alltså är myndig. Många skratt och många tårar har jag delat med denna kille, har bestämt att han ska bo hemma tills han är 30 *sådetså* Vi kan bygga om övervåningen till en lägenhet åt honom. Hmmm....vet inte om han uppskattar vad jag bestämt...tror inte de!
Ska fixa lite här hemma nu sen bär det av till stan för att greja lite till kalaset, köpa present och hämta tårtor, tänkte lyxa till det och köpa tårtor dagen till ära.




2 kommentarer:

Jessica sa...

åh massa massa massa grattis till tobias idag!!! hälsa honom från oss. kram

IA Sockertopp sa...

Men va?????
Är han redan 18????
Shit va fort tiden går!!