onsdag, oktober 29, 2008

Klåda & småfel!

Ser nu att jag inte skrivit på några dar, har helt enkelt inte haft nån energi till de. Allt verkar runnit ut i sanden. Måndagen tillbringades i sjukvårdens klor, eller klor och klor! Dagen började redan 8.15 för Linn på hennes första lovdag med ett årligt besök hos tandläkaren som gick bra, sen var det dax för henne att besöka Barnmottagningen. Där var det vägning och mätning som gällde för tillväxtkontoll, hon går ju där några gånger om året för att kolla att hon växer som hon ska och till hennes egen lycka hade hon växt 1 cm på 7 månader så det var ju bra! Doktorerna på sjukhuset har hållit på några år och gjort alla möjliga kollar, mätningar och röntgen på henne för att kunna utröna varför hon är så kortväxt men som tur är så finns inga "fel" på henne, ingen dvärgväxt, kromosomfel eller annat utan helt enkelt att hon är en "liten" tjej. Sen så har hon ju inte så mycket att brås på eftersom jag endast är 1.57 och Christer 1,76. Läkaren bedömde lite grovt att hon kommer att hamna på nån centimeter över 1,50, så lite kortare än mej. Har pratat mycket om ärftlighet och kollat tillbaka i tiden över släktingar och sånt och bla. min mamma är längst av sina 6 syskon och hon är bara 1,67. och 2 av mina mostrar är kortare än mej. Läkaren tyckte det det bra att hon inte kommit i puberteten än för det gör hennes chanser att fortsätta växa större. Nåväl, ska på återbesök dit till våren igen!

Sen har vi klåda, en som inte är av denna värld!!! Det är därför jag sitter här och skriver när klockan är 03,12. Har varit till tandläkaren idag (läs igår) och dragit min sista visdomstand och fick med mej några Tradolan hem att ta när bedövningen gick ut, tog 2 vid 19 tiden och har fortfarande en klåda som jag blir galen av. Har nu motat "olle i grind" och tagit en tablett mot klåda, återstår att se om den hjälper.
Ska försöka lägga mej igen och om jag få sova nån timme inatt iaf?

Inga kommentarer: