fredag, oktober 24, 2008

Spökvandring

Ikväll är det alltså dax för den årliga spökvandingen här i Tandsbyn *mohahaha*
Förra året gick jag den med Linn och hennes kompis med mamma och jag kan säja så att den var läskig, jag blev rent ut sagt skiträdd. Den var så läskig att Linns kompis mamma har valt att inte gå den iår!!!!! Iår ska jag vara med och skrämmas, hur kul blir inte det då? Finns väl inget roligare än att skrämma små barn och vuxna! Jag ska vara utklädd till varg med en gammal, gammal päls som är från 1800-talet som jag hittade här uppe på botten, bara det är skrämmande i sej! Dessutom ska jag stå på ett ställe där dom inte haft något årena innan, så alla kommer att vara oförberedda! Själv är jag ju rätt lättskrämd så jag bad om denna platsen då den är så man kan se ljust från bygdegården. Resten av vandringen är utlagd i skogen runt i kring Tandsbyn.
Det är kul att det händer lite för barna här i obygden, för det mesta är ju nedladgt. Fanns ju förut en barn och ungdomsgård, UG, som var öppen 2 dagar i veckan på kvällarna dit kidsen kunde gå men de som höll i det fick inte folk från trakten att ställa upp och hjälpa dem så det är nedlagt from. nu i höst. *trist* Men man kan förstå att det blir jobbigt med tanke på att alltid vika 2 kvällar av sin fritid till det och inte få något tillbaka.

Nåväl, ikväll blir det "skrämming" som gäller....

Kan bara tala om att kvällen verkligen blev lyckat, många både stora och små blev rejält skrämd!
Det kom över 40 pers. och det är bra!
Nu känner iaf jag att jag fått blodad tand och sitter redan och klurar ut ännu värre hemskheter till nästa år......så passar er för mej, annars händer det en grejejejej....

Inga kommentarer: