måndag, januari 26, 2009

Bakar

Vet inte vad det har tagit åt mej egentligen, jag bara bakar HELA tiden, mår lite dåligt de dagar jag inte bakar! Förr om åren har jag verkligen HATAT att baka, gjorde det aldrig, och då menar jag aldrig. Idag kom jag på mitt på dan att thékakorna höll på att ta slut så det blev en dubbelsats av det. Sen har det gått några timmar och jag har kollat lite på TV, och då fick jag ett infall! Smakade för många år sen Silviakaka som en hade med sej till fikat på styrelsemöte en gång som jag tyckte var så god, så nu står den så fin i ugnen. Glegget som ska vara på ligger i en kastrull och väntar. Hoppas bara att min blir lika god som Mindas? Ska ta ett kort när den är klar och lägga in i bloggen.
Känns som jag mest skriver om bakning och sånt men det är för att jag fått upp ögonen för hur kul det egentligen är att baka. Sen är det så roligt att alltid ha fikabröd hemma ifall det kommer nån på kaffe! Önskar att det fanns luktbloggar, för det lukar verkligen ljuvigt här hemma nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fan va duktig du e. Kram

Anonym sa...

men tjenare pilla :)/Sara

livet.hemmavid sa...

*suger åt mej beröm*
Japp, här har man blivit en riktig Bree! Hon i Desperate Housewives! *hehe*

Men tjena, det var inte igår Sara!