söndag, januari 04, 2009

Long time, no see...

Well, nu var det ett tag sen jag skrev och det har hunnit vara jul och blivit ett nytt år! Tiden bara rusar iväg. Julen har varit precis som jul ska va, varm, innerlig och alldeles underbar. Barnen som över hos farmor natten till julafton som dom alltid gjort, hemma julpysslade jag med det sista. På julafton var vi hos farmor (barnens farmor) på dan och åt jullunch och kollade Kalle, sen styrde vi kosan mot fjällen till Åkersjön där vi kom till dukat bord i mina föräldrars stuga för att inta julmiddag! Mått och belåten väntade vi in min bror, Malin och deras lille prins Måns. Satte och ned och väntade på tomten som såsmåningom dök opp. Kul att se Måns min när dom kom stora som tefat, ifjol var han ju så liten. Alla blev nöjda och glad för sina klappar, så även jag! Hade köpt mest bara andvändbara saker till barnen, sånt som dom var i behov av! Fick precis vad jag önskat: Presentkort på kläder, köksradio, A Piece of Cake av Leila Lindholm, köksalmenaka, pengar, prydnadshjärta, tavelram, anteckningsblock av Marimekko, vacker stor thékopp.m fat, kort på Måns i ram, stationklocka att ha i hallen, sängkläder m.m. Med andra ord bara nytta saker precis som jag ville!
Juldagen gick vi till brorsans stuga och drack kaffe och glögg m. dopp över öppen eld, mysfaktor på hög nivå!

Här kommer ett urval av bilder från julafton och juldagen:


Inga kommentarer: