torsdag, januari 22, 2009

Nada titel!

Bättre sent än aldrig, är det inte så det heter?
Redan när jag skrev förra inlägget visste jag vad jag skulle skriva i nästa men så hittade jag inte kamerasladden så det blev inget...nåväl, sladden hittades igårkväll så nu kan jag lägga in lite mera bilder, tycker inlägg med bilder är roligare att lägga ut!
Vad har hänt sen sist då, ja det är mycket de...eller inte?
Dan efter förra inlägget var vi på Trettondagsbal här i Loke som de ha varje år, alltid lite kul och roligt. Mycket folk och bara så underbar teater, det är folk här från byn som hittar på och spelar, det handlar om det som hänt i byn och byarna runt omkring. Tur man inte gjort nåt speciellt då *pustar ut*, för då tas det säkert upp på nästa fest! Det anordnas 3 STORA fester här i byn per år, och med STORA menar jag att det kommer ca: 200 pers, det är stort för en by med bara 50 innevånare! Den första på året är Trettondagsbalen det störta och biljetterna tar slut typ samma dag lappen kommer i brevlådan, sen har vi vårfest i början på maj, och sist men inte minst Oktoberfesten i just oktober. Kul, kul...det är lixom som folk går man ur huse på de här festerna.

Vad kan man mer skriva om byn då när jag ändå håller på? *tänker*
Jo, varje lördag är puben öppen mellan 15-19, då är det olika familjer från byn som håller i den efter rullande schema, vi ska ha den 7 februari.
Då spelas det trav och dricks öl och cider, nästan till självkostnadspris. För barnen finns det dricka, chips och godis att köpa billigt. Förra helgen när jag skulle betala travet så kom Mona och lämnade 2 kuvär till mej, tydligen så vann vi förrförra helgen, så vi fick 678:- var jag och Christer. Inte illa pinkat, vi betalar 20 per/pers i veckan för att va med!

Lägger in lite blandade bilder, från nyår bla. som vi firade i Storhogna och Linn åkte slalom för första gången i sitt liv! Slängde in lite bilder från balen oxå!






Inga kommentarer: