fredag, februari 27, 2009

Lågt Hb

Var till läkaren igår igen för att ta nya prover och till sköterskorna för att få min B12-spruta och en Järninjektion. Hbt har sjunkit nu oroväckande de senaste veckorna från redan låga 87-84och nu 80 och som kvinna ska man ligga runt 120-140 för det ska vara normalt. Inte konstigt man är trött och slut hela tiden, folk som ser mej ser ju väl på mej att jag är blek och glåmig. En helg igår, först hela förmiddagen på HC sen trevligt fika hos Jessica. Är totalt slut idag, min kropp orkar inte vara uppe en hel dag, måste "normala" dagar hemma ligga ner i omgångar för att orka. Dessutom ser jag ut som en knarkare på armarna, sköterskorna fick inte till det med injektionen som de skulle utan försökte 6 gånger utan att lyckas, hur kul är det för mej som är svårstucken OCH väldigt spruträdd. Inte kul, höll på att börja gråta flera gånger. Fick ny tid idag för då skulle läkaren prova sticka mej, hur ofta brukar läkare ta prover och sticka folk? Skulle han lyckas bättre? Är osäker som satan på de, känns nervöst. I vilket fall som helst så orkade jag helt enkelt inte åka idag, hela kroppen känns tung och orkeslös, dessutom har jag ont i båda armarna. Ringde och sa det och fick ny tid på måndag, för det börja bli lite akut nu eftersom värdet sjunker hela tiden. För nåt år sen när jag fick injektioner fick jag åka på medicinavdelningen och där är dom ju lite mera van att sätta dropp och så, där stack dom aldrig fel. Nåväl, har iaf blivit lovad emla av sköterskan idag att sätta på flera ställen på måndag ifall läkaren behöver sticka flera gånger. Trots att de inte brukar ge det till barn över 5 år som jag fick höra där för nåt år sen. Skönt de iaf.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Tack så mycket! Jag har lagt en kall ganska mörk färg i botten och i längderna har jag först blekt slingor sedan färgat med colorshines från sebastian. Var bor du någonstans? Hälsningar Jenny

Jenny sa...

Jaha!! Vad roligt att du blev inspirerad! Du är välkommen hit också om du vill bli piffad. HA en bra dag!!